Kränkt, konfunderad och utsatt för stereotyp behandling

Det är inte ofta jag blir upprör över saker eller blir arg. Skulle vara om någon klappar mig för länge, lägger saker i närheten av mig, viftar med ett föremål nära mig utan att jag först får kontrollera det, viftar med ett föremål nära mig efter att jag kontrollerat det, inte bjuder på mat när denne ska äta själv, rör på saker under en filt eller liknande, rör på saker bakom en gardin, inte släpper ut mig någonstans, stänger en dörr, inte lagar mat när jag känner för det, vill kolla på min tattoo, inte går upp vid kl 03.00 och peppar, väcker mig, på förmiddagen/morgon/eftermiddagen/kvällen, .. typ. Men idag tillhör ett av dessa undantag då jag faktiskt blir irriterad på allvar. Först; av någon märklig anledning har ett bord försvunnit som så sent som förra veckan stod precis där jag ville ha det ! Sen har dom flyttat runt saker i två dagar och lagt ned alla justa grejer jag tänkt peta ned från hyllor och sånt vid ett senare tillfälle! Förövrigt så finns det folk som påstår att jag krajat en kruka. Det har jag inte, det var ingen hemma då så det kan dom inte veta om jag gjort eller inte, det säger dom nog bara för att jag är svart, typiskt, min pälsfärg är intimt förknippad med diverse tvivelaktiga myter.

/ Nossi

Dagens gästbloggare vid sin arbetstation (arkivbild)

Översatt med google translate:

Offended, confused and vulnerable to stereotypical treatment


It's not often I get disturbed over things or get angry. Would be if someone beats me too long, do things around me, waving an object close to me but I only could verify it, waving an object close to me after I checked it, did not offer him food when eating itself, moving things in a blanket or similar, move things from behind a curtain, do not let me out somewhere, closes a door, do not cook when I feel like it, want to look at my tattoo, do not go up at at 03.00 and pepper, bring me the morning / morning / afternoon / evening .. type. But today belongs to one of these exceptions when I actually get irritated seriously. First, for some strange reason have a table disappeared as recently as last week was exactly where I wanted it! And then they moved things around in two days and spent all justa stuff I thought poking down from the shelves and stuff later! Besides, there are people who claim that I kraja a pot. I have not, there was no one at home where they can 't know if I did or not, it says they probably just because I'm black, typically, my hair color is closely linked to various dubious myths.


/ Nossi


Kommentarer
Postat av: Shere Khan

Som trogen kvittermaskinist önskar jag att Nossi blir chefsredaktör på bloggen, då hennes åsikter är bra mycket viktigare än den människa som larvar runt med rävar.. (är åsikt en fisk btw?)

Postat av: Kvittermaskinen

Kvittermaskinen har ett flertal skribenter som tillsammans utgör den komplexa organisation en redaktion är. Om vi skulle göra en 11-åring till chefsredaktör skulle vi bryta mot arbetsrättslagen

2009-11-28 @ 10:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0