Dagbok

Första maj är en dag som man vaknar kl halv ett
JAg har inte ens varit full och nu borde jag läsa arkitekturboken istället för att skriva om att läsa arkitekturboken.
JAg slutade röka runt nyår efter jag varit sjuk i två veckor och tyckte att det var en bra ide.. jag börjad röka i höstas för att få kompisar i skolan. Det fick jag inte så nu känns det onödigt.
Det går jättebra att sluta. Alla som röker borde göra det . Jag röker bara ibland .. när det är fest (2-2 gånger i veckan ibland 3 ) och när jag är i skolan på föreläsning ( 2-3 gånger i veckan) och när jag sitter med nån jobbig hemuppgift eller är på skolresa eller repar.
Ibland så tycker jag att jag är den enda med självinsikt som tex när jag är den enda som verkar förstå att jag slutat röka .. jag är inte beroende av nikotin och har inte börjat röka igen.


Vi var i berlin med skolan oxså . jag köpte en caravaggiotavla . skitbilligt i museeshopen på nationanlmuseet för måleri och teckning.. Caravaggio verkar inte vara så poppulär efter som hans målning bara kostade 100 kr och de hade många exemplar kvar av hans målningar. Den var målad på nånsorts jättetunn pappersduk och med så tunn färg att den inte ens kändes på duken. Jag trodde inte museer sålde verken.. nästa gång ska jag ha med mig mer pengar och köpa feler caravaggiotavlor.

uNdra vad man ska jobba med sen när man är mäktigt utbildad konstvetare. eftersom konsthögskolrna  inte vill låta mig komma in eftersom jag antagligen är helt överkvalificerad och de som går där skulle ge upp om jag började och de inte har mer att läsra mig så kanske man skulle börja måla på heltid... eller annars så får det bli nåt på samhall.

Jag har massa sprit och öl i mitt kylskåp . tänker mycket på itt kylskåp just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0