Topp Fem TJUGOHUNDRANIJO

Ett mycket innehållsrikt år för mig i fråga om presstationer relokaliseringar osv. Att rangordna sådana händelser och ställa dem mot varandra är inte det lättaste och inte heller det rättvisaste, skit samma.

 

5. Badminton. Jag och min vän Jimmy har under hösten spelat badminton. Vi är fett med mycket skitdåliga och jag är sämst men kul är det och jag hoppas på en fortsättning under 2010.

 

4. Vårt band Vanhelgd´s skiva ”Cult of Lazarus” som släpptes på franska Crematorium Records i december 2008 återsläpptes på vinyl av amerikanska Nuclear War Now! I en mycket fin utgåva. Detta känns som det mest uppskattade släpp jag medverkat på och jag har svarat på fler intervjuer år 2009 än någonsin tidigare (typ 5-6 stycken ha ha men vissa har varit Stora).

 

3. Plats nummer tre går till 2009 års Nuclear War Now! Fest i Berlin. Jag och mina två färdkamrater tog en weekend på ett utomordentligt lyxigt (super ironi) hostel och spenderade 4 dagar och en massa pengar på mat, musik och Weissbier. Synnerligen lyckad kombination som ledde till fest med polacker och eskalerade i en närmare bekantskap med ett gäng mycket trevliga greker. Det hände så mycket roliga sakosaureier att den resan inte med rättvisa kan beskrivas närmare här.

 

2. Näst bäst… att hyra ett hus! Vi har hunnit bo här precis en månad när detta skrivs, vilket faktiskt inte är så länge. Ändå känns det helt rätt. Visst det finns alltid ett gäng företeelser att diskreditera vid en relokalisering av denna art men det är så lugnt och tyst och stort. Jag har även lyckats ordna det så att jag nu har en ateljé hemma vilket är mycket mycket fördelaktigt. Man kan arbeta med diverse projekt när man känner för det och de finns alltid nära till hands. Det bästa med flytten är dock att slippa grannar.

 

1. Det absolut bästa med år 2009 var ändå att jag fick in min D-uppsats i tid, att den blev hyfsat ok och att jag fick betyget VG på den! Efter att ha gjort C-uppsatsen och fått igenom den i början av året var det bara att starta om på nytt. Ämnet blev en fortsättning på c-uppsatsens färgtema fast nu utifrån manligt och kvinnligt. Såhär i efterhand känns den väldigt bristfällig på många sätt men det betyder ju samtidigt att jag lärt mig något och fortsätter att göra det. Att sätta igång och läsa konstvetenskap år 2007 var nog det vettigaste jag gjort på många år. Jag bröt ett riktigt trist mönster och tog ett viktigt och lärorikt steg som nådde sin topp i och med D-uppsatsen. Nackdelen är att jag nu endast har en läskurs kvar att tenta av, sen är ämnet fullbordat vid Linköpings Universitet. Beviset finns här

 

Inget av detta skulle dock varit möjligt/fungerat likabra utan min älskades stöd och hjälp, tack för ännu ett år Maria.

 

Bubblare: Att min C-uppsats gick igenom. Att Carina Milde köpt en tavla som jag skänkt till Barndiabetesfondens konstauktion som Karin styrt upp. Att jag fick se Dyers eve live med Metallica på Sonisphere. Att jag fick en Sonisphere-biljett för nästa år med Iron Maiden som huvudband betald av min sambo i julklapp. Att jag spelat ett par riktigt roliga partier risk. Att vi bytt replokal. Att min Close-up samling är komplett. Förstadagen på Sonisphere var en riktig höjdare. Att mjölby porslinsrävvsmuseeums samlingar ökat lavinartat. Att jag gjort två nya tattoos. Att vi spelat in en juste Vanhelgd demo. Att M. Frisk kassetten äntligen kom ut. Att the Jam Sessions platta hamnade på correns topplista för bästa skivor under 2000-talets första decenium. Min kusins 40-årsfest var en dunderhit, vem kan inte ha kul när man har skidkläder på sig i 27-graders värme och festar med sina kusiner, syster och sambo? Claes Fahlgens vernissagefest var mycket trevlig och likaså Martin Frids 30-årskals. Oskarssons nyårskalas var en formidabel succé så även Nero och tessas kalas samt Tove och Stolts påskfest med kubb i strålande solsken. Att jag och min sambo var på en mycket trevlig resa i Kolmården, surikater är världens näst näst bästa djur.

 

Gästbloggerskans topplista 2009

5. Sitta bakom gardiner

4. Pingisboll bakom gardin

3. Springa mellan fönstren i mitt nya hus

2. Sova bakom gardin eller sova ” i vägen”

1. Mat som ligger i gelé. Alla vet det ändå är det så få som bjuder på detta, skärpning inför 2010!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0