Recension och Konstkritik

Jag har varit dålig på att uppdatera min blogg men här blir det minnsann en.
Under det senaste månaderna har jag rest en del och sett ännu mer. Jag har även varseblivit mina grannar.

Slottrecension!
Slott är gula och fula barocken är fulast fast rokokon är fulare. Det fulaste med Rokokon är allt. Rokoko består av fula ljusa färer som kallas för pastellfärger och fula krimskrams grejer som en överdekorerad prinsesstårta.
Det finns även kläder och annat skit som hör till rokoko som klänningar som ser utklädningsklaäder.
Barocken är dålig. Guld och massa svängar och böjar är utmärkande för den inom arkitekturen.
Det enda bra med barocken är Caravaggio och alla som härmade honom som Artemisa Gentileschi! Zanzurbar!och Ribiera! fast jag stavar nog fel på alla. Rembrant är även bra! Hittar du en målning av honom köp den då!
På slott finns det Caravaggiomålningar och på museer oxså. Jag såg tre på en dag, alltså som att se 2 förband och iron maiden. Caravaggio är lika bra som Iron Maiden fast han mördade en.
På en buss på vägen till en stad där det fanns slott drack jag sprit.
Sprit är bra för man får vänner om man dricker sprit. Däremot blir man sjuk
Slott får en diagonalkompositon med påtagligt religöst innehåll + tenebrism.

Anselm Kiefer
På ett museeum såg jag jätte snygga målningar av Anselm Kiefer. Han hade gjort böcker i bly som man inte fick läsa. En målning Handlade om ett världskrig som hände för några år sen. Den var brun och svart och grå. Dubbeltydligheten blir dock komplex i varseblivningen i Anselms målning av andra världskriget när de skulpturala objekten som applicerats på bildytan verkar både i det ikoniska illusionistiska djupet, den plastiska dimensionen och i den fysiska verkligheten, alltså där jag var. Storleken på de brända träbitarna som anselm spacklat fast PÅ DUKEN ! och deras arrangemang i typiskt västerländskts perspektivtänkande bidrar till en djupverkan på det ikoniskt illusionistiska planet samtidigt som de i sin egenskap som verkliga fysiska objekt befinner sig i det verkliga rummet på samma avstånd från betraktaren men den var snygg ändå.
Anselm Kiefer får 80% giftiga tungmetaller i blodet.

Tänder
Jag har många tänder . En tjej ska kolla på dem snart . det kostar 520 kr
det är typ 8 och en halv Cecila med isbergssallad varma peperoni och kebabsås. Bra att jag slipper äta det eftersom mina kläder krympt så att min mage sticker ut över kanten. Kanten på pizzan var det ända jag åt när jag var liten och åt en pizza första gången. Den borde jag betalt ca 8 kr för idag.
Tänder får 15 minuter av en kvart.

Mina grannar
grannar spelar arabisk folkdansbandsdiskomusik i sin stero och har datorhögtalarna på11.
Kl 02.00
Mina grannar får 1 överstrycket msn pling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0