Metalosis Maligna. An Extraordinary disease,- Floris Kaayks

Underhållande "dokumentär" som väcker tankar om bioteknik i vården
Trots sina brister i utförandet samt den ganska dåligt spelade doktorn får den godkänt.
Idén och formatet är jättebra men tyvärr faller så mycket på utförandet. det räcker med så lite för att det bara ska bli komiskt. Ok jag är kanske inte tillräckligt insatt i Floris Kaayks tanke med filmen men ofta känner jag att man inte ska behöva ägna en himla massa tid runtomkring för att sedan kunna omvärdera verket... jag kommer säkert säga emot mig själv ett flertal gånger på denna sida förövrigt... men allt är ju inte svart eller vitt.. det finns gråskalor oxså, och som inte det vore nog existerar det även färger!

Har du förmånen att bo i Stockholm omgiven av ett aktivt kulturliv och musseer kan du ju titta förbi Mejan labs och titta på filmen där annars får du som jag kolla på DN:s kultursidor och Youtube samt irritera ihjäldig på att en bildlärare i 30-årsåldern går ut i den lokala tidningen och vill axla manteln som "eldsjäl" i staden, patetiskt om du frågar mig...
Titta här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0