BEST OF 2011

För varje år som går blir det tydligare för mig att jag inte hinner med/orkar sätta mig in i musiken på samma sätt som förut. Jag köper nästan bara plattor på spelningar känns det som… Däremot så gör den musiken jag ger mig tid till att lyssna på ofta ett rejält intryck, inte minst första platsen på 2011 årsbästalista:

 

Necros Christos
Doom of the Occvlt

Jag visste att den skulle vara årets bästa skiva innan jag hade hört den och innan den kom. Den döde kristus vet hur man skapar stor musik. Det var väldigt länge sedan ett band gav så starkt intryck på mig.

 

Sonne Adam
Transformations

En riktig överraskning, jag hade hört EP:n (2010) innan men var inte speciellt påverkad av den. Deras spelning på Kill-Town i Köpenhamn var superb. Bra platta med ett av de bästa dödsslingerna jag hört (3:49 in i länken nedan).

 

Utumno
Across the Horizon
Släppt 1993 återsläppt 2010 då jag köpte den tror jag men gav den ej tid förens 2011

 

Maim
Deceased to Exist
Är kanske partisk eftersom jag känner dem och målat omslaget MEN det är en riktigt bra jävla platta full med hits!

 

Purgatory
Necromantaeon
Har inte lyssnat på denna typ av döds på länge men kvalitet är alltid kvalitet och den sätter sig minsann!

 

Det har dykt upp en hel del intressanta grejer som jag har antecknat att jag ska kola upp från 2011 men inte satt mig in i, kanske får jag göra en best of 2011 i februari baserad på vad jag missade då.

 

Andra saker jag missat tidigare som jag lyssnat mycket på:

 

Ghost
Opus Eponymous

2010

 

Burial
Relinquished Souls

1993

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0