Foodbringer 31, the return to Gross city

När jag, synnerligen förväntansfull, kom in fästningen Gross city under en slaskig fredagförmiddag i slutet på februari fick jag inledningsvis göra en hastig undanmanöver för att slippa en direkt konfrontation med bossarna på level 1i palatset, de Medusabesläktade Telefurstarna. Dessa seglivade men relativt ofarliga besvärjarare använder sig av en en uppmärksamhets infångande trollformel som utgörs av följande struktur: 1. Hälsningsfras och privatlivsbrytande fråga, 2. Fråga om bruk av tjänst. Exempel: "Tjena, hur är läget? ...Vad ringer Ni med för tele operatör? Den första funktionen i del 1 handlar om att etablera en kontakt, den andra att tränga in i den privata sfären och den tredje att etablera en grund för vidare manipulation. Jag använder mig av en level 0 spell, "IGNORERA TAL OCH MANIPULATION" och lyckas på så sätt att undvika ögonkontakt och slipper undan Telefurstarnas hypnos. Jag hade även kunnat använda mig av färdigheterna förklädnad, projektilvapen, undvika fara, springa och smyga (kräver perfekt slag).

Väl inne i fästningen började leta artefakter i laburinterna och katakomberna. Gång på gång hammnade jag på samma platser utan att finna det jag sökte. Jag tampades med gråa vacklande zombies och horder av goblins. Till slut fann jag en väktare och lyckades genom en lyckad "FRÅGA" bryta ned väktarens motstånd och tvinga den leda mig till artefakterna jag behövde för att blidka Prinsessan hemma i byn. Jag tog mig fram till laburintens slut och std inför det sista vägskälet, vilken av de många portarna skulle jag välja? Då jag förlorat mycket tid i laburinten fick jag chansa och det visade sig lyckosamt. Jag mutade mig förbi väktaren med de studiepoäng jag växlat in mot mynt och undvek Telefurstarna på samma sätt som förut och tog mig tillbaka till byn med min prinsessas röda astradrake.

Till mitt förtret upptäckte jag att jag inte fått tag i de fyra postsigill som jag behövde för att skicka en  förbannelse till Germanien. Väl tillbaka i byn löste jag det enkelt genom att införskaffa dem i en handelsbod, Därefter provianterade jag inför morgondagens batalj 1 liten röd kulturpotion och 7 st kraftpotions av varierande grad. På vägen fick jag återigen undvika Telefurstar vilket lyckades utmärkt.

Kommentarer
Postat av: Nicl Fasth

Skrivet såhär verkar till och med lite vardagsshopping intressant. Jag ska börja se mitt liv mer som ett rollspel och mindre som att det spelar roll.

2010-03-16 @ 21:07:04
URL: http://nfasth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0