Ny porslinsräv i trä på plats vid Mjölby Porslinsrävmuseeum


Det var igår vid 14-tiden som försändelsen i form av ett paket levererades till Mjölby Porslinsrävsmuseeums huvudkontor i västra Mjölby.
- Vi var mycket spända och uppspelta när packetet togs emot och forslades in i museets hjärta säger museechefen Mattias Frisk till Kvittermaskinens utsände reporter. Mjölby Porslinsrävsmuseeum etablerades redan i februari 2009 och har sedan dess växt kollosalt och innefattar nu även en alldeles äkta träräv från Borås.
- Räven köptes in då vi insåg att det fanns en lucka i vår samling att täcka in menar Frisk. På frågan om det finns några andra bakomliggande faktorer till inköpet ler Frisk lite snett och suckar.
-Jag kan inte kommentera detta ingående men jag förmodar att du tänker på de anklagelser som riktats mot mig om att jag skulle låta min egen smak styra inköpen till museet. Detta är något som jag anser är både befängt och ett hån mot mitt yrkesutövande som museechef repelerar Frisk. En sak står dock klar; Mjölby Porslinsrävsmuseeum anseende har ökat lavinartat och befinner sig nu i en topposition innom porslinsrävsvärlden i hela kommunen och att vi knappast lär ha hört det sista angående de inre stridigheterna på museet!


Samtidigt som museet firar sitt nyförvärv rasar en inre strid bakom den
finputsade fasaden.



Kommentarer
Postat av: Beareagle

Frågan är väl snarast hur en räv i materialet trä kan få kallas porslinsräv?

2009-10-16 @ 14:58:41
Postat av: Museechefen

Det är just sådana här anklagelser som enbart läggs ut för att underminera mitt yrkesutövande. Det finns krafter som verkar för att omvandla Mjölby Porslinsrävsmuseeum anrika samlingar till ett kommersiellt sommarland. Skäms på dig Beareagle!

2009-10-16 @ 23:14:04
Postat av: Beareagle

Ja, dessa krafter måste ju förstås stävjas... jag skämmes.

2009-10-17 @ 11:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0