Korkade vita män

Idag på vägen till godisaffären stötte jag på en metafor för en företeelse i den samtida västvärlden. En man i 50-årsålder hade parkerat sin svartblänkande bil vid en sopstation där han tryckte ned sopor förpackade i en för stor påse för nedkastets diameter vilket ledde till att delar av innehållet landade på gatan istället. Bakom mannens bil, som blockerade vägen på den lilla parkeringsplatsen stod en annan fin silvermetallic bil igång och väntade på att mannen skulle bli klar så att denne kunde åka in och parkera sin bil. Den silvermetallicfärgade bilen kunde lika gärna backat en meter och kört in i och parkerat 2 meter bort MEN det var enkelriktat där tror jag. Efter att jag gått en bit (ca 2 min) så åker den svartblänkande bilen, dvs. mannen som dumpade sopor, 2 meter och parkerar varpå den silvermetallicfärgade bilen kan åka in och parkera. Människor är dumma på flera sätt.

Silverbilen får betyget smart och ekonomisk, den svarta får betyget smart och alert och renlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0