Dagens outfit 17/10 2009 + Recension


Idag plockade jag ihop en snygg outfit bestående av kritstrecksrandiga skor från Converse, Blå jeans och svarta strumpor(av olika sort och storlek) från skänninge marken. Gula tänder från mina föräldrar i kombination med kaffe från Gusto och ciggaretter från nåt barnarbetseplantage i sydamerika. Till detta några flashiga tattueringar och en ful keps för att dölja min page/undercut frisyr från 1992. Som krona på verket, en retrodoftande men ny t-shirt från Åtvidabergsgänget MAIM som spelar en osalig blandning av främst gammal autopsydoftande döds men även lite stänk av nyare slakt. För ett par helger sedan hade jag nöjet att bevista en tillställning där dessa Maim framförde en rad egenhändigt komponerade bitar och två stycken av orkestrarna Autopsy (Ridden with desise) och Bastard Priest (Hammer of destruction). Av Maims egna alster tyckte jag nog att Envy the dead var den vackraste men det kan ha påverkats av att just denna bit har smekt mina öron flest gånger och således har en starkare igenkänning för den uppstått än från Maims övriga alster. Jag köpte tröjan direkt från Maim och skalade på så sätt bort en rad profitsugna modebutiker som kunde tjänat pengar på att förmedla tröjan till mig. Orkestern Kongh spelade även på den orientaliska tilställningen. Kongh spelada sina bitar så högt att jag hörde dem i flera dagar efteråt. Jag hade provsmakat ett betydande antal Hoegaarden, Tuborg och Falcon under kvällen samt även en Weienstephaner vilket ledde till att jag kände mig lite snurrig och ofokuserad under kvällen och på vägen hem.

Hoegaarden är en lättdrucken weissber med jästfällning på den ljusa sidan som har en aningen fruktig smak. Bismaken består av asfalt regn och förvirring samt även en antydan av bitter magsaft kan uppstå efter ihärdigt inmundigande.
Hoegaarden får betyget Severed Survival på en skala från Shitfun till Mental funeral.

Kommentarer
Postat av: Jimmy the Dead

Vad Mattias nog försöker säga är att Hoegaarden är jävligt god, men inte top-notch (enligt betygskalan). Själv ger jag Hoegaarden betyget Acts of the Unspeakable på samma skala. Eller Back From The Dead på en skala från Xecutioner's Return till Cause of Death för att göra det hela lite tydligare.

2009-10-17 @ 17:27:49
Postat av: Ma Jolie

Själv föredrar jag drycker som är baserade på Jupiters blod, bland annat.

2009-10-18 @ 00:03:54
URL: http://arsestetica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0