Recencion av mig själv modell 2009

Jag själv år 2009

Jag är ungefär likadan som förra årets modell av mig. Denna modell är dock aningen tröttare, som om efterföjaren till 07-an och 08-an saknar den där gnistan som gjorde tillexempel 2000 års modell så spännande (fast den modellen hade en del barndomsfel kvar att arbeta med). Vad det gäller funktion och mekanik är det faktiskt tyvärr svårt att förstå att modellen har över 30 års erfarenhet på nacken mekaniken är dock den samma som 94-an. Just i mekaniken finns även en av de större bakslagen med de senare modellerna. Man har här försökt att behålla de lösningar som visade sig funktionsdugliga för 15 år sedan men som nu börjar kännas föråldrade och klumpiga. 09-an är på tok för långsam och slö jämfört med många av mellanklassens mer arbetande konkurrenter. Prestandan då. Jo vi får se vad som levereras, både 07-an och 08- hade stora framgångar i vetenskaliga och designmässiga sammanhang så 09-an har mycket höga förväntningar att leva upp till. Kanske har 09-an tagit på sig en aningen för liten kostym dock, vissa delar av den, exempelvis själva mittkroppen väller nästan över och skapar en mjuk aerodynamisk linje. Vad det gäller formspråket så gjorde man inte förrens 2008 sig av med vissa karekteristiska drag som varit med modellen sedan 1999. På det stora hela är 2009 års modell en ganska klassisk medelklassmodell med vissa funktionella och formmässiga defekter.


2009 års modell av mig själv får 3 av 5 bilringar.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du borde ha sånt där fluffhår oftare, eller kommer den typen av rattmuff vanligen inte med den senaste modellen efter klockan 8.00?

2009-03-28 @ 11:18:57
Postat av: Anonym

nää

2009-04-08 @ 16:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0