Matlagningstips.

Jag har fått flera tilfrågningar om varför det inte publiseras några tips angående matlagning på denna sida och varför matlagning inte klassas som en estetisk diciplin i sig själv. För den senare frågan hänvisar jag till Carolyn Korsmeyers skrifter.Nedan följer ett recept på en mycket delikat lunch som jag själv använt mig av under mina studier i måleri.

Ingridenserer 125g bland, nöt, fläsk eller quorn färs
1 msk margarin
2 krm salt
1 krm peppar
2,5 dl makaroner
4 dl vatten

Lägg den frusna köttfärsen i en stekpanna. Tillsätt margarin Blanda efter hand i kryddorna. Koka upp makaroner.Tillsätt 1 krm salt. Serveringsförslag: lägg makaronerna i botten på en billig plastmatlåda fyll upp med färsen. Tillsätt ketchup. Klart!. För en mer östasiatisk variant, byt ut makaronerna mot ris. Instruktioner för att koka ris följer vanligen med som bilaga vid inköp av produkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0