Narnia

Narnia
Efter att ha sett ett gäng förstelnade djur och några data animerade djur (som såg JÄVligt verkliga ut)
såg jag en bäver i ringbrynja.. Effekterna var snygga .Minutarer och kentarer är ÍNTE tuffa djur. Barn som lär sig fäktas på en kvart är inte verkligt.. Om nu alla djur kan prata och hjälps åt och så varifrån kommer då skinnkläderna och vart befannsig sjöjungfrurna när världen var helt frusen i 100 år och för att gör allt ännu mer orealistisk släng in tomten oxså.
Så jävla overklig film. Välanimerad och bra barnskådisar men vilken dålig och förutsägbar handling.
Slutet känns väntat. alla viktiga som dör återuppstår och alla blir lyckliga, allt är svart eller vitt och du behöver inte tänka på nånting, det är väl självklart att vargar och isbjörnar är onda och att jeoparder och lejon är goda.(om du inte förstår varför hänvisar jag till min recencion av hundar och katter som jag publicerar igen nedan för förtydligande i detta avseende och med vissa tillägg)
narnia får bara två avhuggna lejonhuvuden av fem möjliga.

Max
Max hamburgerresturang skiljer sig nämnvärt från narnia i många avseenden.
Till att börja med är känns miljön påtagligt realistisk. Det är oxså aningen ljusare i lokalen och billigare en biobiljetter. Men såklart finns mer att önska, man skulle gärna vilja att tex. sourcream & pepper - dippen skulle räcka längre än tomtens medverkan i narnia. Bakgrundsmusiken i narnia slår Max´s bakrundsmusik rejält på fingrarna , julsånger känns aningen förlegade efter nyår, men det kan man ha överseende med när man njuter av ett väl avvägt supreme-mål. Även tillgången av icke smaksatt mineralvatten känns friskt och trevlig. Pommesen var perfekt friterad och varm och saknades helt i narnia.
Max får 4 av 5 smittsamma klövsjukdomar

Hundar & Vargar
Hundar räknas som sällskapsdjur, Ofta tycker jag hundar är mer jobbiga än sällskapliga. Om man drar en paralell till människor som man har sällskap med brukar jag inte uppskatta folk som luktar illa, försöker ha samlag med mina ben, har dålig andedräkt, skäller efter en eller flåsar. jag tycker heller inte att det är trevligt med folk som dreglar. Vargar är större än hundar och äter barn. I Narnia jagar vargar även hjältar pratar och biter en räv och en bäver. Rävar är söta och bävrar är jättetrevliga att mysa med under täcket. Hundar & Vargar är skit som sällskapdjur
Hundar & vargar får 2 av 5 koppar glögg

Katter & Geoparder
Katter är världens bästa djur, . Jeoparder är som katter fast större och snyggare mönster. Jag vill ha en eller flera katter
Katter får 5 av 5 koppar glögg + russin och mandlar


Kommentarer
Postat av: egon

du är helt fantastisk i alla avseenden. dock kan jag inte hålla med om att max ljusa lokaler är trevligare än ett snöbeklätt skogsområde som ryms i en garderob. inte tycker jag heller att pommes är gott.

2008-04-27 @ 20:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0