Min motivat 2011-01-04

Min motivation började starkt, öppningsscenen på morgonen den fjärde januari var allt annat än slumrande, snarare växte en ivrighet, en önskan om att utföra något sig så stark att själen övervann den sjuka kroppens önskan till vila och startade en kedjereaktion från tanke till handling vilket resulterade i att jag gick upp och startade datorn. Tankarna som snurrade i mitt huvud och bara väntade på att få att matas in och lagras i Word var formuleringar likt denna:


Tillvägagångssättet skulle här kunna sägas vara en form av outtalad diskursanalys. Nilsson söker på sätt och vis dekonstruera den postmodernistiska diskursen genom en kritisk närläsning samtidigt som han jämför sin tolkning av den med teoribildningar i konstvetenskapen och konsthistorieskrivningen samt Greenbergs texter och biografi.


Tyvärr går det inte alltid som man vill och vid föreställningens mitt har endast detta matats in i datamaskineriets minne och nu sitter jag ändå här utan att få ett minsta dugg gjort.

Min motivation, eller ambition om man heller vill benämna den så, sträcker sig långt i tanken men verkar inte ge större svallvågsringar i verklighetens damm än en tufsig snöflinga eller för att göra en musikmetafor; påverkan är lika stor som Korns avtryck på Necros Christos.

 

Betyg: min motivation i relation till handling kan liknas vid Östgötatrafikens relation mellan tidtabell och faktiska tågavgångar.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0